Buszozás

Utazom haza egy konferenciáról, busszal, hiszen kifizetik a jegyet utólag. Hirtelen nagyon belém rúg a hólyagom, úgy tizenöt kilométerre a céltól.

És nincs több megálló már sehol. Az én bajom most már csak az enyém. A buszon épp, hogy csak olvasólámpa van. A tájat sem én rendeltem meg: unalmas síkság, néhány tanya, ahol pálinkába áztatott férjek ütlegelik hordótestű feleségeiket.

Leghátul ülök, a hozzám legközelebbi utas, három széksorral előrébb, diszkréten horkol, korpás fején zsírosra koptatott galambszürke kalap.

Beletúrok a hátizsákomba, keresem az én személyes megváltóm, akármi is a neve és akárhogyan is nézzen ki.

Találok egy fél üveg löttyedt kólát. Sava már sehol, az íze sincs sehol. Mint egy magányos ötvenes nő.

Letekerem a kupakot.

Aztán ahogy leszállok a városomban, a buszpályaudvaron szemembe ötlik egy kirúzsozott, fiatal nő, a tél ellenére kis bőrdzsekiben, miniszoknyában, magas szárú csizmában. Fejtől derékig részeg, onnan lefelé pedig egy konténer. Imbolyog, a kezében levő cigarettán több a rúzs, mint a hamu. Aztán eltapossa, mint egy csótányt, és liheg.

Hölgyem, mondom kétszer, míg rám nem néz. Látom, fázik, megkínálhatom egy kis hugyoskólával?

Medúzák úszkálnak a szemeiben. Bármire igent válaszolna, nem is ott van, ahol. Én megleltem az előbb a saját Paradicsomom, most azt hiszi, ez végre neki is sikerült. Rumoskóla, hebegi vissza a szavakat, azt szeretem. És ott előttem behúz vagy egy decit. Jó meleg, mondja, és a melléhez szorítja a palackot.

Megkínálom cigarettával is. Mohón szopja.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://marquisdesade.blog.hu/api/trackback/id/tr311585965

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hzizi · http://halesmas.blog.hu/ 2009.12.10. 09:52:39

undormány vagy, remélem nem tetted meg :-) amúgy meg jó olvasni téged, basszameg :-)

TerepszinűKatica 2009.12.31. 01:27:51

Perla Blue átoperáltatta magát, és most épp wannabe Márki :)

aJeti 2010.02.15. 23:00:34

@hzizi: nagyon basszameg, szerintem is!